Avui, dijous 28 d’octubre a les 9.30h s’ha dut a terme la reunió telemàtica de la taula de gastronomia. Durant la reunió hem valorat conjuntament les accions realitzades fins el dia d’avui i s’ha estudiat quines accions es volen continuar fent de cara el 2022. També han sortit noves idees a considerar pel pressupost de l’any vinent.
Les accions exposades per l’entitat fins avui i amb continuïtat per l’any vinent són:
- Segell Gastronomia d’Origen. Actualment són 34 establiments adherits i s’ha estructurat aquest projecte en publicitats a diversos mitjans de comunicació, publicitat online i material gràfic repartit en diferents punts. Aquesta acció encara no s’ha finalitzat i continuarà havent-hi publicitat a mitjans fins a final d’aquest any. De cara a l’any vinent s’ha considerat que és un bon projecte i per tant es seguirà treballant amb la promoció amb l’objectiu d’obtenir més adhesions de fora de Roses. També s’ha explicat que s’està valorant si fer una segona fase i promocionar els productes i productors de proximitat i s’ha cregut correcte per part dels restaurants.
- Aplicació Menudo. Es va crear aquesta aplicació perquè els restaurants puguin ser presents a una aplicació digital i poder-hi penjar els seus menús. Des de l’entitat s’explica que està resultant difícil que els restaurants la utilitzin, però els assistents han cregut que s’ha de continuar apostant per les noves tecnologies i de cara al 2022 seguirem promocionant i animant a les empreses de restauració per utilitzar-la. S’ha proposat des de l’Associació fer-nos responsables, si és possible, a penjar els menús de temporada dels restaurants que participin en el projecte “Cuina de temporada tot l’any”.
- Cuina de temporada tot l’any. Aquesta és una acció creada per la taula de gastronomia i a la qual s’ha fet enguany una forta inversió en publicitat i promoció. Els restaurants creuen que és una bona acció i que hem de seguir treballant perquè en els anys vinents aquest projecte creixi. Per tant es decideix seguir promocionant i fent visible els restaurants que creïn plats, menús o tapes de la temporada que estigui activa. També s’ha proposat posar un cartell a l’entrada de Roses promocionant aquesta acció.
Es pregunta també quina valoració es fa d’una acció activada per la taula de comerç, que és el projecte “Gràcies per comprar, menjar i gaudir a Roses”. En aquesta acció iniciada per la taula de comerç en surt molt beneficada la taula de gastronomia, ja que els objectius principals eren crear sinergies entre els restaurants i comerços i involucrar el comerç a la Ruta de les tapes. Aquesta acció també s’ha considerat molt positiva per part de tots els assistents a la reunió i s’ha acordat tal com va proposar la taula de comerç, duu a terme una reunió conjunta amb les dues taules per trobar més accions creuades entre aquests dos sectors com per exemple targetes de descomptes.
S’han comentat altres accions generals que es consideren de seguir duent a terme l’any vinent com els mapes informatius d’associats, les guies de restaurants, bars i cafeteries, el punt d’informació, els tòtems generals de l’Associació i el de cuina de temporada, la promoció online a xarxes socials i la web Living Roses.
També d’aquestes accions generals hi ha el projecte de creació d’un distintiu de bones pràctiques sostenibles per les empreses que volen seguir aquest camí per fer el seu negoci més sostenible. Durant el 2021 estan previstes unes xerrades formatives per explicar en què consisteix i crear adhesions a voler participar en el projecte, i de cara al 2022 ja es farà participativa i es podrà obtenir aquest distintiu.
Una de les idees sorgides a la taula per l’any vinent, és la possibilitat de convidar algun/a influencer i així crear una acció conjunta de totes les taules de l’entitat. És una acció que s’estudiarà econòmicament des de l’entitat.
En conclusió, se seguirà treballant de cara al 2022 amb les campanyes ja iniciades durant el 2021 i amb la idea de reflexionar si es considera que hi ha alguna altra acció que pugui interessar incloure-la.
Assistents reunió online taula gastronomia